Većina bolova u kralježnici prolaze sami od sebe.  No, ako bol ne prestaje ili ako su faze boli učestale, vrijeme je za posjet liječniku. Nasreću, operacija je tek krajnje rješenje. U većini slučajeva problemu boli u kralježnici pristupat će se blažim metodama. Dok je prisutna bol srednje jakog inteziteta, većina ljudi problem će kontrolirati vježbom ili tabletama. Na isti način, povremene faze snažnije boli moguće je prebroditi uz stručnu pomoć liječnika. Praksa u Poliklinici Mešter jest da tražimo uzrok problemu i nastojimo prvo pomoći savjetom.

U trenutku kada bol počne ometati i ograničavati svakodnevne aktivnosti te utjecati na kvalitetu života, operacija se čini adekvatnim rješenjem. Jedna ili dvije epizode boli godišnje su prihvatljivi. Pet ili šest epizoda godišnje, zbog kojih morate otići na bolovanje, više nije prihvatljivo stanje.

Operacija se obično smatra „krajnjom mjerom“. Takav stav u medicini još uvijek prevladava, ali uz današnje moderne kirurške tehnike više nema potrebe da sa strahom i odbacivanjem gledate na operaciju kralježnice. Napredni dijagnostički testovi omogućuju bolje razumijevanje stvarnog stanja kralježnice koje treba liječiti, te omogućuju primjenu odgovarajuće kirurške tehnike. Ove tehnike su danas maksimalno poštedne po pacijenta i omogućuju veću pokretljivost kralježnice. Danas je kirurgija puno spremnija uhvatiti se u koštac sa izazovima bolesti kralježnice.

PRIJE ODLUKE O OPERACIJI KRALJEŽNICE TREBA RAZMISLITI O SLIJEDEĆEM:

Pitanje životnih navika
  • Smršavite.

Prevelika tjelesna težina preopterećuje vašu kralježnicu, stoga povećava problem boli ili je čak i uzrokuje.

• Manje sjedite.

Naša leđa trebaju kretanje. Sjedenje za stolom cijeli dan nije dobro za vaše intervertebralne diskove, što dovodi do opuštanja mišića i ligamenata kralježnice.

• Povećajte fizičku aktivnost.
Redovito vježbanje pomaže na puno načina. Diskovi i zglobovi bit će vam zahvalni za kretanje i umjereno vježbanje, dok snažni mišići bolje podržavaju kičmeni stup. Također, povećana fizička aktivnost pomoći će pri regulaciji tjelesne težine.
  • Prestanite pušiti.
Ako već nemate dovoljno razloga za rješavanje ove loše navike, možda Vam pomogne saznanje da pušenje ubrzava propadanje diskova i povećava mogućnost oboljenja kralježnice.
Rastegnite se
  • Vježbe pilatesa.
Neke vježbe pilatesa specifično su namijenjene kralježnici i mogu biti od velike pomoći.
  • Fizikalna terapija.
Stručno vodstvo ili savjet fizioterapeuta  sa iskustvom u fizioterapiji kralježnice bit će vrlo korisno u rješavanju problema. U Poliklinici Mešter dobit ćete stručnu detaljnu procjenu stanja i odgovarajući program rehabilitacije, koji će Vam omogućiti brži oporavak.
Kako izaći na kraj s bolovima
  • Terapija lijekovima.
Tablete možda nisu dugoročno rješenje, ali analgetici (poput paracetamola) i lijekovi s protuupalnim djelovanjem (poput ibuprofena) mogu biti od velike koristi u ublažavanju akutnih simptoma i držanju boli pod kontrolom. Kombinacija oba gore navedena lijeka čak su i djelotvornija, ali je jako važno da se držite propisanih doza. Protuupalni lijekovi mogu uzrokovati neželjene nuspojave, dok je određen broj ljudi preosjetljiv na taj lijek. Lijekovi se uvijek moraju uzimati s hranom. Lijekovi za opuštanje mišića također mogu pomoći kod akutne boli, ali generalno se ne smiju piti više od par dana.
Rješenje problema bolova u kralježnici mnogi su pronašli u akupunkturi. U Poliklinici Mešter imamo vrsne stručnjake koji Vam mogu pomoći kroz terapiju akupunkturom. Ova metoda terapije nema nikakvih štetnih djelovanja (za razliku od dugotrajnog uzimanja lijekova), te se rezultati mogu osjetiti odmah po primjeni terapije.
  • Red odmora, red aktivnosti.
Predugi period odmora u krevetu mogu biti kotraproduktivni zbog opuštanja i ranjivosti mišića te ukočenosti leđa. Kada dođete u aktunu fazu boli, pokušajte se razgibati što je moguće prije, bol bi trebala proći kroz par dana.
Ukoliko bol u leđima ostane istog inteziteta dulje vremena, usprkos svim poduzetim mjerama, vrijeme je da se savjetujete s liječnikom o odgovarajućem operativnom zahvatu.
Operacija u slučaju išijasa (bol u nozi)
Većina faza akutnog išijasa proći će same od sebe. Ukoliko se simptomi ne smire u očekivanom roku ili su simptomi postanu nepodnošljivi, treba razmotriti operaciju. Koliko čekati i koji simptomi su neprihvatljivi? To naravno ovisi od osobe do osobe. Stanje bi se trebalo početi popravljati kroz najviše šest tjedana, dok se potpuni oporavak očekuje nakon tri mjeseca.
No, nije svima prihvatljivo tako dugo čekati da se stanje popravi samo od sebe. U tom slučaju ili ako ni u očekivanom periodu nije došlo do poboljšanja, možda je najbolje rješenje discektomija.
Postoji još stanja kralježnice koja mogu uzrokovati bol u nozi, poput spinalne stenoze. Na našoj web stranici opisane su osnovne degenerativne promjene kralježnice, zajedno sa opisima simptoma, adekvatne terapije i operativnog zahvata.

Related Images: